Приємною нагодою ще раз поспілкуватися з гімназистами та вчителями нашого навчального закладу стало інтерв’ю з Катериною Кір’ян, яке допомогло відкрити завісу над мистецькими уподобаннями вихованців та їх наставників, на підставі експрес-тестування відчути пульс нашої альма-матері.

Між учнями 8-х класів відбувся брейн-ринг «Антична література. Середньовіччя». У турнірі змагалися команди 8-Акл. «Орли» та 8-Бкл. «Аполлон та його музи».

Для учнів молодших класів десятикласники підготували презентацію літературних персонажів, з якими малюки зустрінуться у старшій школі при вивченні творів світової літератури.

Семикласники виявили чудове знання детективного жанру. Надзвичайно захоплюючими були написані ними детективні історії, що стали достойним наслідуванням творів великого А.Конан Дойля.

            Учні 10-11 класів закрили Тиждень світової літератури та російської мови проведенням флешмобу в підтримку літератури та власне книги.

            Протягом усього Тижня світової літератури та російської мови відбувалася інформаційна підтримка заходів.  Було організовано оформлення інформаційної дошки для учнів старшої та початкової школи, виставку ілюстрацій, фотозображення пам’ятників літературним героям та їх творцям, літературні газети, кросворди. Оформлено інформаційні матеріали з цікавими повідомленнями з життя письменників світової літератури, їхніх творів.

          Методичне об`єднання кафедри біології та хімії включає таких учителів:

-       Джусь А. О. – керівник метоб`єднання, учитель біології,спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, педагогічний стаж 18 років. Працює над методичною проблемою «Активізація пізнавальної активності учнів на уроках біології»;

-       Скляр М. Г. – учитель біології, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «Учитель-методист», педагогічний стаж 33 роки. Працює над проблемою «Інтерактивні методи навчання на уроках біології»;

-       Яворська Л. К. – учитель біології та хімії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «Старший вчитель», педагогічний стаж 33 роки. Працює над проблемою: «Екологічне виховання учнів на уроках хімії та біології»;

-       Бурбига Т. І. – учитель хімії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «Старший вчитель»,  педагогічний  стаж 30 років. Працює над проблемою: «Екологічне виховання учнів на уроках хімії»;

-       Дубина Л. А. – учитель хімії, спеціаліст, педагогічний стаж 2 роки. Працює над проблемою: «Формування пізнавальної діяльності на уроках хімії за допомогою дидактичних ігор»;

         У цьому навчальному році учителі кафедри хімії та біології зосереджували увагу на поєднанні традиційних та інтерактивних форм навчання, активізували пізнавальну діяльність учнів на уроках, продовжували випровадження ужитко-вого хімічного експерименту, вели підготовку учнів до ЗНО.

         Протягом року проведено 4 засідання методичного об`єднання (вересень, листопад, січень, березень), на яких вирішувались начальні проблеми вчителів хімії та біології, проводився обмін досвідом роботи, обговорювалися та аналізувались результати олімпіад та наукових робіт з біології та хімії.

        У березні був проведений Тиждень біології та хімії. У рамках Тижня проведено виставку – конкурс біологічних та хімічних газет, виготовлено листівки на біологічну тематику, проведено хімічний квест (8 клас), біологічну вікторину (2 клас), орнітологічну гру «Збережи, де живеш» (7 клас), хімічний вечір «Чарівний світ хімії» (8 клас). Учні 11-Б класу створили проект з біології «Природні заповідники  Глобинщини» (керівник Джусь А. О.). Учні 11-В класу створювали хімічний комп`ютерний проект «Хімія та екологія» (керівник Яворська Л. К.).

         Учителі хімії та біології відвідали відкритий урок з хімії у сьомому класі «Прості та складні речовини. Хімічна формула», який провела Яворська Л. К. На засіданні №2 методичного об`єднання було проаналізовано цей урок.

         Протягом року під керівництвом учителів кафедри написано 2 наукові роботи. Скляр М. Г. з ученицею 11-А класу Буренко Ілоною працювали над науковою роботою «Врожайність пшениці, кукурудзи, сої та ячменю в Глобинському районі». Робота зайняла ІІ місце на обласному конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН . Джусь А. О. була керівником написання науково-дослідницької  роботи «Порушення та профілактика органів зору» з учнем 10-А класу Туніком Владиславом, яка стала призером районного етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН.

       Методичне об’єднання  естетичних наук працює над проблемою  «Виховання естетичних смаків, поваги та любові до української культури, мистецтва, звичаїв та традицій на уроках естетичного циклу».

                  Кафедра налічує п`ять учителів:

-       Рєзнік Л.І., керівник метоб`єднання, спеціаліст І кваліфікаційної  категорії, викладач трудового навчання (дівчата).  Працює над проблемою «Стимулювання культурного розвитку через виховання естетичних смаків»;

-       Гордовська А.П., спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, викладає образотворче мистецтво. Працює над проблемою «Розвиток творчих здібностей засобами образотворчого мистецтва»;

-       Лазаренко С.В., спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, викладач музичного мистецтва. Працює над проблемою «Взаємодія різних видів мистецтва на уроках музики»;

-       Крутоголова Л.В., спеціаліст І кваліфікаційної  категорії, викладач етики. Працює над проблемою «Використання інтерактивних методів на уроках етики»;  

-       Ринденко Г.В., спеціаліст ІІ кваліфікаційної категорії, викладає трудове навчання (хлопці). Працює над проблемою «Використання інноваційних методів при формуванні умінь та навичок».

          Методична робота кафедри проводиться плідно і ефективно. Регулярно, двічі на семестр відбувались засідання членів методоб`єднання. Обговорюва-лись та затверджувались звіти та плани роботи на майбутній навчальний рік, опрацьовувались методичні рекомендації.

                    Обговорювалися наступні доповіді:

-          «Як народжується інтерес до навчання та виховання обдарованості» (доповідач Рєзнік Л.І.);

-          «Розвиток креативного мислення засобами музичного мистецтва»  оповідала Лазаренко С.В.);

                  Виступала перед колегами соціальний педагог з темою:

-          «Компетентність як педагогічне явище».

                    Були проведені та обговорені відкриті уроки:

-          «Дрібний ремонт одягу»  (8 клас). Трудове навчання. Учитель Рєзнік Л.І.

-          «Героїчні образи у творах образотворчого та музичного мистецтва». Бінарний урок музики та образотворчого мистецтва. Учителі: Лазаренко С.В. і Гордовська А.П.

-          Відкритий урок з етики, що провела Крутоголова Л.В. «Чому ми прагнемо віри».

 Учителі музики та образотворчого мистецтва приймали активну участь у різних конкурсах гімназії  та району. Так, команда нашої гімназії зайняла  І місце у районному конкурсі психологічних театрів, у конкурсі «Молодь проти СНІДу»  -  І, ІІ та ІІІ місця.

         У конкурсі  щедрівників та колядників учні нашого навчального закладу посіли І місце на районному етапі.

Вчителі музики, образотворчого мистецтва та хореографії працювали над підготовкою команди КВК, яка зайняла ІІ місце на районному конкурсі.

        У конкурсі «Таланти твої, Глобинщино»: у номінації «Хореографія»   - І місце (учитель Крутоголова Л.В.), у номінації  «Вокал»  І місце зайняла Білоус А. (учитель Лазаренко С.В.)

        У вокальному жанрі конкурсу «Таланти багатодітної родини» ІІ місце  посіла Бесараб М.  У жанрі образотворчого мистецтва І місце посів Шелофас-тов М.

                   У конкурсі «Зоологічна галерея» Філічева А. посіла ІІ місце на районному етапі і Стицун А. - ІІІ місце в області.

                  Учні вибороли призові місця на районних олімпіадах з трудового навчання:

-          Стицун А. (8 кл) - І місце;

-          Бесараб К. (11 кл) – І місце;

-          Астапенко С. (9 кл)  - ІІІ місце.

        Учителі приймали активну участь у виставках до Дня незалежності,  районної конференції вчителів Глобинського району. В кінці навчального року була організована виставка дитячих робіт, виконаних на уроках трудового навчання та на гуртку  «Диво власноруч».

Учителі-предметники були учасниками районних семінарів, відвідували відкриті уроки, вивчали передовий досвід, постійно знайомилися та обговорю-вали фахові видання.

Методичне об’єднання вчителів української мови та літератури працює над проблемою "Використання інтерактивних форм роботи на уроках української мови та літератури як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів».

Кафедра налічує 7 учителів.

-  Шаповал Надія Андріївна, керівник метоб`єднання, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «Учитель-методист»,  стаж педагогічної роботи 40 років, працює над проблемою «Проблемно-пошукове вивчення української мови та літератури як шлях удосконалення монологічного та діалогічного мовлення»;

-  Бондаренко Оксана Андріївна, спеціаліст, стаж педагогічної роботи 3 роки, прцює над проблемою «Шляхи підвищення орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів»;

-  Головаш Ольга Григорівна, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «Старший учитель»,  стаж педагогічної роботи 33 роки, працює над проблемою «Робота над розвитком монологічного мовлення та шляхи підвищення грамотності учнів  на уроках української мови та літератури»;

-  Олійник Олена Валентинівна, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, стаж педагогічної роботи 27 роки, працює над проблемою «Розвиток діалогічного і монологічного мовлення  на уроках української мови та літератури»;

-  Проскурня Валентина Анатоліївна, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «Старший учитель»,  стаж педагогічної роботи 29 років, працює над проблемою «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури»;

-  Сич Лідія Іванівна, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «Учитель-методист»,  стаж педагогічної роботи 33 роки, працює над проблемою «Здійснення особистісно орієнтованого навчання учнів»;

-  Трахтенберг Людмила Олексіївна, спеціаліст І кваліфікаційної категорії, стаж педагогічної роботи 20 років, працює над проблемою «Шляхи підвищення орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів».

Робота методичного об’єднання проводилася згідно плану роботи. Проведено 4 засідання. Перед початком навчального року  та протягом року постійно обговорювалися методичні рекомендації Міністерства освіти, науки, молоді та спорту України щодо вивчення предмета та інші друковані матеріали.

Учителі методичного об’єднання брали активну участь у роботі районних семінарів, вивчали передовий досвід учителів району, відвідували відкриті уроки. Постійно знайомилися з фаховими виданнями, обговорювали такі теми: «Ігрові технології як засіб розвитку пізнавального інтересу школярів на уроках мови та літератури»(Головаш О.Г.), «Образ рідного слова у мовному вихован-ні» (Трахтенберг Л.О.), «Класифікація помилок та робота над граматичними й стилістичними помилками в старших класах»(Проскурня В.А.), «організація повторення вивченого матеріалу як засіб підготовки до ЗНО та ДПА»(Головаш О.Г., Сич Л.І.).

У 2012-2013 н.р. атестувалися вчителі:

-                 Проскурня В.А.(підтвердила вищу  кваліфікаційну категорію, присвоєно звання «Старший вчитель». Провела відкритий урок з теми: «Проблема народу та війни, історичної пам’яті у кіноповісті "Україна в огні» О.Довженка крізь призму авторського бачення й оцінки»;