Прізвище, ім’я, по батькові: Проскурня Валентина Анатоліївна.

Рік народження:  03.12.1963  р.

Фах: учитель української мови та літератури.              

Посада: вчитель учитель української мови та літератури Глобинської  гімназії №1ім. В.Є.Курченка.

Нагороди, звання:  «Старший вчитель».

Педагогічний стаж: 28 років. 

Проблема, над якою працює вчитель: «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури».

Короткий опис роботи над проблемою та найвагоміші результати: Основними методами  і прийомами інтерактивного навчання, на думку вчителя, є самостійна робота, проблемні та творчі завдання, запитання учнів до вчителя і навпаки.  Проскурня В.А. використовує технології «Мікрофон», «Мозковий штурм», робота в парах, робота в малих групах, «Метод ПРЕС», «Займи пози-цію», «Незакінчене речення». Інтерактивна технологія «Мікрофон» використо-вується  найчастіше на етапі мотивації навчальної діяльності чи на етапі підве-дення підсумків уроку. «Метод ПРЕС» є вдалим, коли учням необхідно обґрун-тувати свою точку зору, відповідаючи за схемою «Я вважаю…Тому що… От-же». Найчастіше ця технологія використовується в старших класах при обго-воренні проблемних питань, коли учні можуть самостійно довести чи спросту-вати твердження, зробити певні висновки. Сприяють підвищенню творчої діяльності учнів ігрові завдання: розв’язання кросвордів, вікторини, аукціони, мовні конкурси, лінгвістичні загадки, «Сходи», «Перехрестя», ребуси, «Ти – редактор», «Зайве», «Спіймай помилку», «Вірю – не вірю» та ін. По-перше, вони є пошуковими, ставлять школяра перед необхідністю самостійно знахо-дити шляхи розв’язання, а отже, розпізнавати, аналізувати мовні факти, зістав-ляти їх і формулювати висновки. А це розвиває творчі здібності школяра, увагу, ініціативність. По-друге, робота з ігровими завданнями створює позитивну мотивацію навчання, пробуджує бажання знати. По-третє, самостійно відкрива-ючи для себе певні мовні явища, учень дістає задоволення, впевненість у своїх здібностях, що зумовлює самореалізацію особистості.

На уроках літератури вчитель використовує такі вправи: «діалог»,           « синтез думок», «кола Вена», «спільний проект»(із застосуванням комп’ютер-них технологій ) і т.ін.

Проводяться також нетрадиційні уроки: мовний турнір, брейн-ринг, урок-змагання, урок-подорож, урок-дослідження, чи  інші нетрадиційні форми роботи: робота творчих майстерень, проведення народознавчих свят, випуски художніх газет, інсценізація уривків з творів, що вивчаються, створення ілюстрації до прочитаного твору, конкурси авторських віршів, використання лінгвістичної та граматичної казки, які зацікавлюють учнів і підвищують рівень творчої діяльності при вивченні рідної мови та літератури.

Методичні публікації вчителя:

«Формування творчої особистості на уроках української мови та літера-тури»,  «Розробки уроків з української літератури у 5 класі за темою «Історичне минуле нашого народу», «Контрольні роботи з української мови і літератури. 10 клас(профільний рівень)».

Навчальні здобутки вихованців Проскурні В.А.:

-          У Всеукраїнських олімпіадах з української мови та літератури:

№ з\п

Рік, рівень

Прізвище, ім’я учня

Результат

1

2006, районний етап

Проскурня Яна

ІІІ місце

2

2007, районний етап

Проскурня Яна

ІІІ місце

3

2008, районний етап

Проскурня Яна

ІІ місце

4

2009, районний етап

Проскурня Яна

ІІ місце

5

2010, районний етап

Тесля Валерія

ІІІ місце

6

2011, районний етап

2011, обласний етап

Кір’ян Катерина

Кір’ян Катерина

І місце

ІІІ місце

7

2012, районний етап

2012, районний етап

2013, обласний етап

Тесля Валерія

Кір’ян Катерина

Кір’ян Катерина

І місце

ІІ місце

ІІІ місце

-          У  Міжнародному конкурсі знавців української мови ім. Петра Яцика:

№ з\п

Рік, рівень

Прізвище, ім’я учня

Результат

1

2006, районний етап

Проскурня Яна

ІІ місце

2

2008, районний етап

Тесля Валерія

І місце

3

2009, районний етап

Тесля Валерія

І місце

4

2010, районний етап

Тесля Валерія

ІІ місце

5

2011, районний етап

Пархоменко Вікторія

Мороз Владислава

Кір’ян Катерина

І місце

І місце

І місце

6

2012, районний етап

Пархоменко Вікторія

Мороз Владислава

Тесля Валерія

Кір’ян Катерина

І місце

І місце

І місце

І місце

-          У Міжнародному мовно-літературному конкурсі ім.. Т.Шевченка:

№ з\п

Рік, рівень

Прізвище, ім’я учня

Результат

1

2011, районний етап

Мороз Владислава

ІІ місце

2

2012, районний етап

Пархоменко  Вікторія

Мороз Владислава

Удод Жанна

ІІ місце

ІІ місце

ІІ місце

-          У науковій роботі:

№ з\п

Рік, рівень

Прізвище, ім’я учня

Результат

1

2005, районний етап

          обласний етап

Норенко Вікторія

І місце

ІІІ місце

2

2011, районний етап

          обласний етап

Тесля Валерія

І місце

ІІІ місце

3

2013, районний етап

          обласний етап

Тесля Валерія

І місце

ІІ місце