Прізвище, ім’я, по батькові: Проскурня Валентина Анатоліївна.
Рік
народження: 03.12.1963 р.
Фах: учитель української мови та літератури.
Посада:
вчитель учитель української мови та літератури Глобинської гімназії №1ім. В.Є.Курченка.
Нагороди,
звання: «Старший вчитель».
Педагогічний
стаж: 28 років.
Проблема,
над якою працює вчитель: «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках
української мови та літератури».
Короткий
опис роботи над проблемою та найвагоміші результати: Основними
методами і прийомами інтерактивного
навчання, на думку вчителя, є самостійна робота, проблемні та творчі завдання,
запитання учнів до вчителя і навпаки.
Проскурня В.А. використовує технології «Мікрофон», «Мозковий штурм»,
робота в парах, робота в малих групах, «Метод ПРЕС», «Займи пози-цію»,
«Незакінчене речення». Інтерактивна технологія «Мікрофон»
використо-вується найчастіше на етапі
мотивації навчальної діяльності чи на етапі підве-дення підсумків уроку. «Метод
ПРЕС» є вдалим, коли учням необхідно обґрун-тувати свою точку зору,
відповідаючи за схемою «Я вважаю…Тому що… От-же». Найчастіше ця технологія
використовується в старших класах при обго-воренні проблемних питань, коли учні
можуть самостійно довести чи спросту-вати твердження, зробити певні висновки.
Сприяють підвищенню творчої діяльності учнів ігрові завдання: розв’язання
кросвордів, вікторини, аукціони, мовні конкурси, лінгвістичні загадки, «Сходи»,
«Перехрестя», ребуси, «Ти – редактор», «Зайве», «Спіймай помилку», «Вірю – не вірю»
та ін. По-перше, вони є пошуковими, ставлять школяра перед необхідністю
самостійно знахо-дити шляхи розв’язання, а отже, розпізнавати, аналізувати
мовні факти, зістав-ляти їх і формулювати висновки. А це розвиває творчі
здібності школяра, увагу, ініціативність. По-друге, робота з ігровими
завданнями створює позитивну мотивацію навчання, пробуджує бажання знати.
По-третє, самостійно відкрива-ючи для себе певні мовні явища, учень дістає
задоволення, впевненість у своїх здібностях, що зумовлює самореалізацію
особистості.
На уроках літератури вчитель
використовує такі вправи: «діалог»,
« синтез думок», «кола Вена»,
«спільний проект»(із застосуванням комп’ютер-них технологій ) і т.ін.
Проводяться також нетрадиційні
уроки: мовний турнір, брейн-ринг, урок-змагання, урок-подорож,
урок-дослідження, чи інші нетрадиційні
форми роботи: робота творчих майстерень, проведення народознавчих свят, випуски
художніх газет, інсценізація уривків з творів, що вивчаються, створення
ілюстрації до прочитаного твору, конкурси авторських віршів, використання
лінгвістичної та граматичної казки, які зацікавлюють учнів і підвищують рівень
творчої діяльності при вивченні рідної мови та літератури.
Методичні публікації вчителя:
«Формування творчої особистості
на уроках української мови та літера-тури»,
«Розробки уроків з української літератури у 5 класі за темою «Історичне
минуле нашого народу», «Контрольні роботи з української мови і літератури. 10
клас(профільний рівень)».
Навчальні здобутки вихованців Проскурні В.А.:
-
У Всеукраїнських олімпіадах з української мови
та літератури:
№ з\п |
Рік, рівень |
Прізвище, ім’я учня |
Результат |
1 |
2006, районний етап |
Проскурня Яна |
ІІІ місце |
2 |
2007, районний етап |
Проскурня Яна |
ІІІ місце |
3 |
2008, районний етап |
Проскурня Яна |
ІІ місце |
4 |
2009, районний етап |
Проскурня Яна |
ІІ місце |
5 |
2010, районний етап |
Тесля Валерія |
ІІІ місце |
6 |
2011, районний етап 2011, обласний етап |
Кір’ян Катерина Кір’ян Катерина |
І місце ІІІ місце |
7 |
2012, районний етап 2012, районний етап 2013, обласний етап |
Тесля Валерія Кір’ян
Катерина Кір’ян
Катерина |
І місце ІІ місце ІІІ місце |
-
У
Міжнародному конкурсі знавців української мови ім. Петра Яцика:
№ з\п |
Рік, рівень |
Прізвище, ім’я учня |
Результат |
1 |
2006, районний етап |
Проскурня Яна |
ІІ місце |
2 |
2008, районний етап |
Тесля Валерія |
І місце |
3 |
2009, районний етап |
Тесля Валерія |
І місце |
4 |
2010, районний етап |
Тесля Валерія |
ІІ місце |
5 |
2011, районний етап |
Пархоменко Вікторія Мороз Владислава Кір’ян
Катерина |
І місце І місце І місце |
6 |
2012, районний етап |
Пархоменко Вікторія Мороз Владислава Тесля Валерія Кір’ян
Катерина |
І місце І місце І місце І місце |
-
У
Міжнародному мовно-літературному конкурсі ім.. Т.Шевченка:
№ з\п |
Рік, рівень |
Прізвище, ім’я учня |
Результат |
1 |
2011, районний етап |
Мороз Владислава |
ІІ місце |
2 |
2012, районний етап |
Пархоменко Вікторія Мороз Владислава Удод Жанна |
ІІ місце ІІ місце ІІ місце |
-
У
науковій роботі:
№ з\п |
Рік, рівень |
Прізвище, ім’я учня |
Результат |
1 |
2005, районний етап обласний
етап |
Норенко Вікторія |
І місце ІІІ місце |
2 |
2011, районний етап обласний
етап |
Тесля Валерія |
І місце ІІІ місце |
3 |
2013, районний етап обласний
етап |
Тесля Валерія |
І місце ІІ місце |