2.6. Профільне навчання
У гімназії створено умови для
варіативності навчання.
Учні 5-8 класів мають
факультативні заняття з таких предметів :
5-А кл –
«Народознавство», «Російська мова», «Культура поведінки»;
5-Б кл – «Народознавство», «Російська мова»,
«Культура поведінки»;
6-А кл –
«Народознавство», «Російська мова», «Історія Полтавщини» ;
6-Б кл - «Російська
мова»;
7-Акл -
«Російська мова», «Історія Полтавщини» ;
7-Б кл – «Російська мова»,
«Історія Полтавщини» ;
8-А кл – «Російська мова»,
«Історія Полтавщини», «Рідний край», «Екологія»;
8-Б кл - «Російська
мова», «Історія Полтавщини»,
«Практикум з культури українського мовлення», «Основи театрального мистецтва»;
9-А кл – «Російська мова»,
«Історія Полтавщини», «Розв’язання рівнянь вищих степенів” ;
9-Б кл -
«Російська мова», «Історія Полтавщини», «Практикум з культури
українського мовлення» ;
Старші класи
гімназії навчаються за такими профілями :
10А кл - українська філологія;
10Б кл – історичний;
11А кл - українська філологія;
11Б кл – географічний;
11Вкл – універсальний.
Згідно
профілів у старших класах вибрані факультативи :
10-А кл – «Історія Полтавщини»,
«Основи теорії літератури», «Виразне читання», «Основи комп’ютерної
графіки”;
10-Б клас – «Визначні постаті
України», «Історія Полтавщини», «Основи комп’ютерної графіки», «Ділова людина.
Шляхи становлення»,;
11-А клас – «Література
української діаспори», «Малі та середні жанри художньої прози у світовій
літературі ХІХ-ХХІ століть», «Основи Інтернет»;
11-Б клас – «Політична географія»,
«Основи Інтернет», «Курс довузівської підготовки»;
11-В клас – «Історія України ІІ
половини ХХ століття», «Розв’язання рівнянь і нерівностей”, «Основи Інтернет»,
«Курс довузівської підготовки».
2.7. Психологічний супровід навчально-виховного
процесу
У Глобинській
гімназії №1 ім. в.Є.Курченка здійснюється психологічний супровід
навчально-виховного процесу.
Особливу увагу
практичного психолога було звернено на послідовну роботу з дітьми з особливими
потребами. З ними було проведено 36 корекційно-розвивальних занять.
Вперше
за останні роки пріоритетним у роботі практичного психолога була робота з
учнями початкової школи:
1.
Здійснювався
системний моніторинг учнів 1-5-х класів. Вивчався рівень адаптованості учнів до
навчання в гімназії, до нових вимог і завдань.
2.
Проведено
індивідуальне та групове діагностування психічних пізнавальних процесів,
характерологічних особливостей кожного учня, мотивації до школи, сфери потреб і
емоцій.
3.
Учням
1-4-х класів надавались індивідуальні консультації, якими було охоплено 278
учнів. Груповим психоконсультуванням були охоплені 497 учні.
Головним змістом консультування були поради та рекомендації
щодо подолання страхів і фобій, невпевненості у власних силах, не сформованість
емоційно-вольової сфери, розвиток пізнавальних процесів, проблеми
міжособистісного спілкування, формування потреб, взаємодії з навколишнім
світом.
4.
Започатковано
«Службу психологічної допомоги» батькам першокласників, основним змістом роботи
якої були просвітницька та консультативна складові. Нею було охоплено 40
батьків першокласників.
5.
Корекційно-розвивальна
та відновлювальна робота в початковій школі була визначальною в діяльності
практичного психолога гімназії. Заняття були спрямовані на розвиток уяви,
уваги, пам’яті, логічного мовлення, мислення, на навчання командним діям та стилю безконфліктного спілкування,
на зниження рівня агресивності в дитячому середовищі, зміцнення психічного
здоров’я.
6.
Вперше
у початковій школі були проведені «години психології» та Тиждень психології.
Робота з «групою
ризику» вимагала постійної уваги, значних зусиль і часу. Щотижневі заняття
вирішували конкретні проблеми й завдання кожного учасника групи.
Як наслідок – жоден учень з «групи ризику» не випав з
навчально-виховного процесу, не вдався до деліквентних, девіантних, асоціальних
вчинків, не скоїв правопорушення чи злочин.
Вперше були проведені інтегровані уроки
вчителів-предметників з практичним психологом гімназії. Практичним психологом
були відвідані уроки читання, математики, історії, літератури, трудового
навчання, фізичної культури англійської мови, БЖД у 1-10-х класах.
Індивідуальним психодіагностуванням були охоплені 560
гімназистів 5-11-х класів, 53 вчителів, 44 батьків, а груповим - 2976 гімназистів.
Надано індивідуальних психоконсультацій гімназистам 5-11-х
класів.
Груповим консультуванням було охоплено 3627 учнів 5-11-х
класів, 126 вчителів, 589 батьків.
Індивідуальною корекційно-розвивальною та відновлювальною
роботою були охоплені 67 учнів 5-11-х класів, а груповою – 2967.
Просвітницькою та профілактичною діяльністю були охоплені
всі гімназисти й педагогічний колектив. Постійно діяли пересувний стенд «Думка»
та «Психологічні вікна». Були проведені 4 «круглі столи» для учнів 9-11-
класів.
2.8. Результати участі в ЗНО
Важливим показником
навчально-виховного процесу в гімназії є здача ЗНО її випускниками.
Учителі нашого навчального закладу ознайомилися з
результатами ЗНО-2012, обговорили основні труднощі учнів при виконанні завдань,
проаналізували основні помилки, виявили повторюваність помилок, визначили їх причини,
спробували обрати методи і прийоми навчання предмета, які допоможуть уникнути
недоліків. ШМО склали для педагогів методичні рекомендації з підготовки учнів
до ЗНО з урахуванням рівня навчальних досягнень, прогнозу предметів тестування,
виробили план роботи з підготовки до ЗНО (відібрали основні теми).
Було складено зразкові плани повторення навчального
матеріалу, необхідного для успішної здачі ЗНО, і роботи факультативних курсів з
підготовки учнів до ЗНО.
Педагоги на засіданнях МО ділилися своїми набутками щодо
роботи в тому чи іншому напрямку підготовки учнів до ЗНО. Рекомендовано було
дібрати матеріали для підготовки учнів до підсумкової атестації, ЗНО, провести
консультації з предмету. Також важливо
провести роботу з формування в учнів 11-х класів навичок правильного заповнення
бланків відповідей ЗНО.
Педагоги
нашого навчального закладу проводять підготовку та періодичне оновлення
матеріалів до атестації, ЗНО з предмету.
У тому числі звертається увага на роботу з Інтернет-ресурсами з
підготовки до підсумкової атестації, до ЗНО.
Теми консультацій
з учнями:
-
Вибір
оптимальної кількості іспитів.
-
Знайомство
з джерелами інформації та Інтернет-ресурсами.
-
Визначення
початкового рівня підготовки (моніторингові контрольні з базових предметів).
-
Вибір
оптимальної стратегії виконання завдань ЗНО.
-
Знайомство
з бланковою документацією та правилами її заповнення.
-
Поради
лікаря і психолога з підготовки до ДПА, ЗНО.
-
Підготовка
опорних конспектів з основних питань курсу.
-
Напрямки
роботи з підготовки до підсумкової атестації, до ЗНО психологічної служби
гімназії:
-
Вивчення
професійних напрямків учнів 10-11-х класів.
-
Виявлення
закономірностей, пов’язаних з вибором предметів для проходження підсумкової
атестації, ЗНО.
-
Діагностика
учнів 10-11-х класів.
-
Діагностика
батьків (осіб, які їх замінюють) учнів 10-11-х класів.
-
Індивідуальні
консультації учнів, учителів-предметників, батьків (осіб, які їх замінюють).
-
Проведення
аутотренінгів з учнями перед підсумковою атестацією.
Напрямки
роботи класних керівників 11-х класів з підготовки до підсумкової атестації, до
ЗНО:
-
Підготовка
документів для формування бази даних випускників.
-
Ознайомлення
учнів, батьків (осіб, які їх замінюють) з нормативними документами по
підсумковій атестації, ЗНО.
-
Моніторинг
учнів 11 класу з розподілу предметів по підсумковій атестації, ЗНО.
-
Контроль
за відвідуваністю учнями консультацій з підготовки до підсумкової атестації, до
ЗНО.
-
Проведення
індивідуальних консультацій з учнями та їхніми батьками (особами, які їх
замінюють).
-
Взаємодія
з психологічною службою гімназії.
Результатом проведеної роботи є
рівень здачі ЗНО випускниками навчального закладу.