Розділ 2. Зміни у навчальному закладі за останній рік
2.1. Напрямок модернізації навчального закладу
Навчально-виховний процес у
2012 -2013н.р. у Глобинській гімназії №1
ім. В.Є.Курченка був організований з метою забезпечення оптимальних умов фізичного, інтелектуального,
психологічного і соціального становлення особистості школярів, досягнення ними
рівня навчальних досягнень, що відповідає потенційним можливостям учнів з урахуванням
їхніх пізнавальних інтересів і схильностей.
Упродовж останніх років педагогічний колектив Глобинської
гімназії №1 ім. В.Є.Курченка працює над науково-методичною проблемою
«Забезпечення всебічного розвитку дитини як особистості, її нахилів, здібностей
і талантів у процесі навчання і виховання». Дана проблема є багатоступеневою. У
стислий термін розв´язати її неможливо. Тому ми розбили цю роботу на
перспективні етапи. У 2012-2013н.р.
основна увага приділялася «Розвитку та самореалізації учителя та учня».
Сьогодні Глобинська гімназія № 1 ім. В.Є.Курченка – це:
·
школа
І ступеня: 8 класів, 170 учнів;
·
школа
ІІ ступеня: 10 класів, 237 учнів (допрофільна освіта за напрямками:
природничий, української філології, математичний );
·
школа
ІІІ ступеня: 5 профільних класів, 116 учнів:
- української філології: 10-А клас, 28 учнів;
- історичний профіль: 10-Б клас, 27 учнів;
- української філології: 11-А
клас, 23 учні;
- географічний профіль: 11-Б клас, 20 учнів;
- універсальний профіль: 11-В клас, 18 учнів.
Педагогічний колектив Глобинської гімназії
№1 ім. В.Є.Курченка налічує
62 викладачі, з них 7 методистів, 12 старших вчителів, 7 відмінників
освіти, 14 учителів мають вищу категорію.
У 2012-2013 н.р. була проведена певна робота стосовно
вирішення питань раціонального підбору й розстановки педагогічних кадрів,
підвищення професійного рівня педагогічних працівників. Проатестовано 13
вчителів; усі вони підготували і провели відкриті уроки, здали матеріали з
описом досвіду роботи у методичний кабінет; пройшли курсову перепідготовку.
У процесі роботи над загальношкільною проблемою активно
працювали методичні об’єднання всіх предметних кафедр. У плани робіт м/о
внесено вивчення і обговорення теоретичних питань, практичні заняття
/взаємовідвідування уроків/ з подальшим обговоренням. Значну увагу приділялось самоосвіті вчителів.
Учителів гімназії
об’єднано у 7 предметних кафедр:
а\ укр.мови і
літератури\кер.Шаповал Н.А.\
б\ іноземної мови
\кер.Перевьорткіна Л.Г.\
в\ математики і фізики
\кер.Перекрест Н.А.\
г\ хімії та біології
\кер.Джусь А.О.\
д\ історії-географії
\кер.Шутько О.В.\
е\ естетичних наук
\кер.Рєзнік Л.І.\
є\ початкових класів \кер.
Жадан О.Ю\
Керівники кафедр увійшли до
складу методичної ради гімназії.
З метою підвищення професійного рівня вчителів,
вивчення і розповсюдження передового педагогічного досвіду в школі традиційно
проводяться конкурси «Учитель року». Цьогоріч на базі гімназії проведено районний конкурс
„Учитель року - 2013”. Учасником конкурсу став Жук С.В., який посів ІІ місце у
номінації ««Інформатика».
Результати
участі педагогів Глобинської
гімназії №1 ім. В.Є.Курченка
у конкурсі «Учитель року»
Роки
|
2007-2008н.р. |
2008-2009н.р. |
2010-2011н.р. |
2011-2012н.р. |
2012-2013н.р. |
Учасники
|
2 |
2 |
3 |
3 |
1 |
Переможці |
- |
1 |
1 |
1 |
- |
Призери
|
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
Педагоги навчального закладу Корсун
Ж.М., Левченко Л.Г., Шаповал Н.А., Кацай Т.І., Полевікова Т.І. взяли активну
участь в обласному
фестивалі «Золотий фонд уроків Полтавщини» і були
відзначені дипломами.
Учителі гімназії стали активними учасниками Всеукраїнської
естафети педагогічних інновацій «Нові горизонти української школи», у ході
якої здійснили обмін досвідом з колегами
з Градизької гімназії ім.. О.Білаша.
Одним із пріоритетних
напрямків розвитку сучасної школи є упровадження нових інформаційних технологій
в освітній процес. Сучасна освіта з кожним днем вимагає все більш активного
використання інформаційних і комунікаційних
технологій в управлінській, навчально-виховній діяльності школи. У
зв’язку з цим, ми прагнемо забезпечити підвищення компетентності педагогів, які
працюють в умовах широкого застосування засобів інформаційних і комунікаційних
технологій в освітньому просторі гімназії, нові взаємовідносини учня й учителя.
Найважливішим завданням шкільного курсу інформатики є формування інформаційної
компетентності та культури учня, який має використовувати комп’ютер як
універсальний інструмент для роботи з інформацією. Розвиток інформаційної
культури учня є необхідною умовою для успішної адаптації до життя в
інформаційному суспільстві, для подальшого навчання та праці. Ще одна важлива
складова ефективного функціонування інформаційного середовища навчального
закладу - це вчитель. Зацікавити та
навчити вчителів використовувати інформаційні технології для навчання – таке
завдання поставила перед собою адміністрація гімназії, створюючи умови для
підготовки та проведення уроків з використанням ІКТ. У школі працюють 2
кабінети, обладнаних мультимедійним комплексом, - біології та інформатики, триває
робота над створенням ще трьох таких кабінетів – математики,
історії та географії й інформатики для початкових класів.
У гімназії є доступ до системи Інтернет, що дозволяє
забезпечити доступність до ресурсів усього інформаційного середовища.
2.2. Початкова школа – основа шкільної освіти
Протягом 2012-2013 навчального року учителі початкових класів Глобинської гімназії №1 ім. В.Є.Курченка працювали над впровадженням Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 462 від 20.04.2011 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти». Всі вчителі зосереджували велику увагу на збереженні життя та здоров’я дитини. При цьому впроваджували в життя різноманітні здоров’язберігаючі технології. А діти, в свою чергу, усвідомлювали цінність здоров’я, його значення в житті кожної людини.
Вчителі та вихователі підвищили свій методично-науковий рівень. Посилили увагу щодо використання у своїй роботі ефективних форм навчання. Так, С.І.Бабко велику увагу приділяє збереженню здоров’я дітей. Разом із Т.О. Боровик вони створили творчу групу «Крок до здоров’я ». З цією метою впроваджують нетрадиційні фізкультхвилинки (гімнастика для очей,