1.5.
Дослідницько-експериментальна та
інноваційна діяльність вчителів
Значна увага приділяється
дослідницько-експериментальній та інноваційній діяльності вчителів. Так, співпрацюючи з
науковцями Полтавського державного педагогічного університету, Устимівської
дослідної станції, педагоги гімназії зі своїми вихованцями підготували 6 науково-дослідницьких робіт у
секціях: агрономії, української
літератури, англійської мови, світової літератури, історії України, біології
людини. Чотири з них стали учасниками
ІІ обласного етапу конкурсу-захисту в м.Полтаві. Усі роботи стали призерами
конкурсу : ІІ місце зайняли Буренко Ілона у секції агрономія /кер. Скляр М.Г.,
Бідаш Ю.І.,/, Кір’ян Катерина у секції світова література /кер. Корсун Ж.М./,
Тесля Валерія у секції українська література /кер.Проскурня В.А../, дипломом
ІІІ ступеня відзначено роботу Шаповал Юлії у секції англійська мова /кер.
Міщенко Л.М./.
Науково-дослідницька діяльність вчителів гімназії обласного рівня
·
Тема дослідження: Господарські властивості окремих сортів пшениці озимої в умовах
Глобинського району Полтавської області
Адреса дослідження: Устимівська
дослідна станція рослинництва
Документ, яким затверджено експеримент:
договір про співпрацю з Устимівською дослідною станцією рослинництва.
Науковий керівник, консультант: Бідаш
Юрій Іванович, науковий співробітник Устимівської дослідної станції
рослинництва
Термін проведення: щорічно.
Стислий зміст: метою досліджень було визначення найбільш перспективних сортів
озимої пшениці, які характеризуються високою урожайністю, зимостійкістю і
стабільністю цінних господарсько-біологічних ознак. Предметом досліджень були сорти озимої пшениці, які вирощуються
господарствами Глобинського району. Методами
досліджень були польові спостереження у відповідності до
загальноприйнятих методів вивчення колекційного та селекційного матеріалу та аналіз даних Управління агропромислового
розвитку Глобинської райдержадміністрації.
Дослідження проводились на Устимівській
дослідній станції рослинництва в 2010-2012 роках. Матеріалом для досліджень
були 8 сортів пшениці м'якої озимої: Білоцерківська
напівкарликова, Українка полтавська, Вільшана, Сагайдак, Левада, Диканька,
Олеся, та Селянка. Досліди по вивченню сортів проводились в умовах
загальноприйнятої агротехніки. Враховуючи результати власних досліджень та
аналізуючи статистичну звітність за роки з несприятливими умовами перезимівлі
зроблено висновок, що значну частину посівних площ пшениці озимої як окремих
господарств, так і району в цілому мають займати перевірені у виробничих умовах
високо зимостійкі сорти Досконала, Диканька, Вінничанка, Антонівка, Богдана,
Золотоколоса та Сагайдак. Решту посівних площ, передбачених для посіву озимої
пшениці, необхідно займати новими високопродуктивними сортами, створеними в
умовах Полтавської області Радівонівка, Зелений гай, Кармелюк, Соната.
Рівень експерименту: регіональний.
·
Тема дослідження: Проза Люко Дашвар: засоби
творення образів
персонажів
Документ, яким затверджено експеримент:
договір з Полтавським національним педагогічним університетом ім..
В.Г.Короленка
Адреса дослідження: Полтавський
національний педагогічний університет ім.. В.Г.Короленка
Науковий керівник, консультант: Мелешко
Віра Анатоліївна, кандидат філологічних наук, завідуюча кафедрою української
літератури Полтавського національного педагогічного університету ім..
В.Г.Короленка
Термін проведення: 2012-2013н.р.
Стислий зміст: Актуальність роботи зумовлена
своєрідністю концепції світу, представленої в жіночій українській прозі початку
ХХІ ст., потребою відновлення безперервності літературної традиції внаслідок
залучення творчості авторів, які залишилися поза увагою літературознавців,
наявністю дискусійних положень у зазначених дослідженнях, потребою
ґрунтовнішого осмислення поетики й стилю художнього мислення жіночої прози. Мета розвідки: дослідити творчу
особистість та індивідуальний стиль авторки на основі перших її романів. Завдання: 1) ознайомитися з
поняттям «масової літератури» та тенденціями її розвитку на українському
літературному ринку; 2) простежити основні віхи творчої біографії письменниці,
формування її як митця слова, з’ясувати, що послужило вирішальним поштовхом для
переходу колишньої журналістки в літературу; 3) здійснити комплексний аналіз
творів авторки; Наукова новизна роботи
полягає у виробленні одного з перших досліджень творчого доробку авторки та її
особистості як письменниці. Практичне
значення: результати нашої праці можна використати як матеріал
для уроку позакласного читання, як інформаційне наповнення для дискусії за
прочитаним твором чи творами, їх комплексним або частковим аналізом.
Рівень експерименту: регіональний.
·
Тема
дослідження: Англіцизми в українському
медіа- просторі
Документ, яким затверджено експеримент:
договір з Полтавським націо-нальним
педагогічним університетом ім.. В.Г.Короленка
Адреса дослідження: Полтавський
національний педагогічний університет ім.. В.Г.Короленка
Науковий керівник, консультант: Капустян Інга Іванівна, старший
вчитель, старший викладач кафедри англійської та німецької філології
Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г.Короленка
Термін
проведення: 2012-2013н.р.
Стислий зміст: метою роботи є вивчення та аналіз
особливостей функціонування англіцизмів
в сучасному медіа-просторі України.
Досягнення
поставленої мети передбачає виконання таких завдань:
- дослідити історію
входження англіцизмів до системи сучасної української мови;
- з’ясувати способи
та причини їх запозичення;
- визначити частоту
використання англіцизмів у текстах
медіа - сфери;
-виявити ступінь розуміння населенням значень
англіцизмів вилучених із текстів медіа - простору;
- провести
опитування для визначення ступеня адаптації англіцизмів у мовленні пересічних
носіїв мови.
Сучасність
та новаторство даної теми полягає у виявленні реального співвідношення ступеня
адаптації англомовного запозичення у мові та мовленні пересічних носіїв мови.
Актуальність
теми випливає із активізації процесу запозичення , який знаходить своє втілення
у медіа просторі,котрий є найбільш відкритим
для новоутворень на сучасному етапі.
·
Тема
дослідження: "Новела "Портрет містера
В.Г." Оскара Вайльда в контексті художньої шекспіріани"
Документ,
яким затверджено експеримент: договір з Класичним приватним університетом
Адреса
дослідження: Український міжуніверситетський
шекспірівський центр
Науковий
керівник, консультант: Торкут Наталія Миколаївна, доктор філологічних наук,
професор, завідувач кафедри англійської філології та зарубіжної літератури Класичного
приватного університету, директор Українського
міжуніверситетського
шекспірівського центру
Термін
проведення: 2012-2013н.р.
Стислий
зміст: актуальність даного дослідження
визначається незгасаючим інтересом наукової спільноти до вивчення шекспірівського
дискурсу, а також появою великої кількості артефактів, пов’язаних з особистістю
В.Шекспіра. Наукова новизна роботи полягає в тому, що у вітчизняному
літературознавстві на сьогодні ще не існує жодної фундаментальної праці чи
статті, які б були присвячені новелі "Портрет містера В.Г."
О.Вайльда. Проблема визначення місця цієї новели в контексті художньої
шекспіріани все ще залишається нерозв’язаною. Мета роботи полягає в тому, щоб виявити
особливості поетики новели О.Вайльда "Портрет містера В.Г.", з’ясовуючи
характер взаємодії вимислу і факту в художньому просторі твору та його зв'язок
з шекспірівським дискурсом.
На реалізацію цієї мети спрямували розв’язання наступних завдань:
-
окреслили основні вектори впливу В.Шекспіра на
розвиток світової культури;
-
зібрали
і систематизували інформацію про біографічні твори, в центрі яких постать
В.Шекспіра;
-
запропонували
історико-літературний огляд і типологію творів про В.Шекспіра;
-
з’ясували
витоки і характер інтересу О.Вайльда до особистості й творчості В.Шекспіра;
-
проаналізували
композиційну будову та жанрову специфіку новели;
-
виявили
особливості художньої репрезентації Шекспірового слова та авторського вимислу в
тексті новели;
- визначили, до якого типу біографічних текстів
належить твір О.Вайльда.
Об'єктом
дослідження стала
новела Оскара Вайльда "Портрет містера В.Г." Предметом дослідження є характер репрезентації фактів
шекспірівської біографії та художнього вимислу в тексті новели Оскара Вайльда.
Методи дослідження:
в роботі застосовано елементи порівняльного і типологічного
підходів, а також методика пильного читання художнього тексту.
Результати даної роботи можуть
бути використані на уроках світової літератури в 9 класі при вивченні творчості
В.Шекспіра, у 10 класі при знайомстві з літературною спадщиною О.Вайльда та у
вузах при аналізі доробків славетних митців.