Методична скарбничка

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

 ВІДДІЛ ОСВІТИ ГЛОБИНСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ГЛОБИНСЬКА ГІМНАЗІЯ № 1 ІМ. В.Є. КУРЧЕНКА

ГЛОБИНСЬКОЇ РАЙОННОЇ ради Полтавської області

 

 

 

     

Погоджено                                                         Затверджено

Начальник райво                                               Директор гімназії

_______Т.Л. Хлонь                                           ________К.І. Скляр

 

 

 

ПЛАН  РОЗВИТКУ

ГЛОБИНСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ № 1 ІМ.В.Є.КУРЧЕНКА

НА 2011-2016 р.р.

 

 

 

 

                                                     Матеріали підготовлені творчою групою

                                                         Глобинської гімназії № 1 ім. В.Є.Курченка

                                                  Глобинської районної ради

                                                  Полтавської області

 

 

                                          Глобине   2011

 

Глобинська гімназія № 1 ім. В.Є.Курченка має майже 140-річну історію, але як будь-який  прогресивний заклад потребує оновлення змісту і форм діяльності. Ріщенням  сьомої сесії  четвертого скликання Глобинської районної ради від 24.06.2003р. Глобинська ЗОШ І-ІІІ ступеня № 1 ім. В.Є. Курченка була реорганізована в навчальний заклад нового типу – Глобинську гімназію. Школу ліцензовано 17.02.1998 року реєстр. номер 394. Статут школи обговорено і затверджено на конференції колективу гімназії 18.06.2003 року та зареєстровано державним реєстратором 03.03.2005р., свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи № 586112, серія АОО від 19.07.1994р. Навчальний заклад працює за п’ятиденним режимом.  Станом на 1.01.2011р. у гімназії функціонує 25 класів, у яких навчається 579 учнів. План розвитку школи є документом, яким у найближчі 5 років буде керуватись колектив гімназії  при організації діяльності. Він був обговорений та затверджений на засіданні педагогічної ради (протокол № 5 від 26.05.2011р.) і погоджений з районним відділом освіти.

 

Координатор плану розвитку школи:

- Скляр Катерина Іванівна, директор Глобинської гімназії № 1 ім. В.Є. Курченка  Глобинської районної ради Полтавської області, учитель світової літератури та російської мови.

Склад творчої групи:

-         Телюра Наталія Вікторівна – заступник директора з навчально-виховної роботи, «Старший учитель», «Спеціаліст вищої категорії», учитель географії та економіки;  

-         Яворська Людмила Кіндратівна – заступник директора з навчально-виховної роботи, «Старший учитель», «Спеціаліст вищої категорії», учитель біології та хімії;  

-         Корсун Жанна Миколаївна – заступник директора з науково-методичної роботи, «Спеціаліст вищої категорії», учитель світової літератури та російської мови;

-         Гордовська Алла Петрівна – заступник директора з виховної роботи, «Спеціаліст вищої категорії», учитель образотворчого мистецтва;

-          Шаповал Надія Андріївна – «Спеціаліст вищої категорії», учитель-методист, учитель української  мови  літератури;

-         Скляр Микола Григорович – учитель-методист, «Спеціаліст вищої категорії», учитель біології;

-         Тисленко Любов Олексіївна – «Спеціаліст вищої категорії», учитель історії;

-          Трахтенберг Людмила Олексіївна –  секретар.

 

Експертна група:

Хлонь Т.Л. – начальник відділу освіти Глобинської районної державної адміністрації;

Деркач Н.Ф. – завідуюча РМК відділу освіти Глобинської районної державної адміністрації;

Лобода С.В. – методист РМК відділу освіти Глобинської районної державної адміністрації;

Бугаєць Максим – учень 10-В класу (2010-2011н.р.).

І. Аналіз  стану навчально-виховного процесу і матеріально-технічної бази

Глобинської гімназії № 1

ім. В.Є. Курченка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз  стану навчально-виховного процесу і матеріально-технічної бази Глобинської гімназії № 1 ім. В.Є. Курченка

 

Сьогодні Глобинська гімназія № 1 ім. В.Є.Курченка (станом на 01.05.2011р) – це:

Школа І ступеня: 8 класів, 188 учень.

Школа ІІ ступеня: 12 класів, 269 учнів (допрофільна освіта за напрямками: англійська та українська філологія, географія; спецкурси й факультативи: «Історія Полтавщини», «Народознавство», «Український мовленнєвий етикет», «Виразне читання і розказування», «Ласкаво просимо до Великобританії», «Англійська мова», «Людина і світ професій», «Російська мова», «Українська мова», «Учень і його оточення», «Культура поведінки і мовного спілкування»).

Школа ІІІ ступеня: 5 профільних класів, 120 учнів:

- історичний профіль: 10-А клас, 24 учні; спецкурси та факультативи: «Права людини», «Ти і твоя кар’єра», «Англійська мова», «Основи поетичної творчості».

- філологічний профіль (українська філологія): 10-В клас, 27 учнів; спецкурси та факультативи: «Українська мова»,»Основи психології», «Країнознавство Великобританії», «Ти і твоя кар’єра”.

 - філологічний профіль (англійська філологія): 11-А клас, 27 учнів; спецкурси та факультативи: «Дебати», «Курс довузівської підготовки», «Біологія», «Хімія».

- універсальний профіль: 11-Б клас, 27 учнів; курси та факультативи: «Країнознавство. США», «Історія», «Курс довузівської підготовки», «Історія України в особах»; 11-В клас, 16 учнів; спецкурси  «Основи педагогіки». «Міфологія народів світу», «Курс довузівської підготовки», «Історія України в особах».

Педагогічний колектив налічує 55 осіб: 49 учителів, 1 практичний психолог, 1 соціальний педагог, 1 бібліотекар, 1 логопед, 1 хореограф, 1 концертмейстер.

Вищу педагогічну освіту мають 53 особи (96 %).

Педагогічний стаж мають:

- до 3 років – 2 особи ( 1 %);

- від 3 до 10 років – 3 особи (4 %);

- від 10 до 20 років – 13 осіб (24 %);

- 20 років і більше – 39 осіб (71 %).

Кваліфікаційні категорії присвоєні таким чином:

- «Спеціаліст вищої категорії» -  12 осіб (22 %);

- «Спеціаліст першої категорії» - 14 осіб (25 %);

- «Спеціаліст другої категорії» - 3 особи (5 %);

- «Спеціаліст» - 7 осіб (13 %).

Педагогічні звання одержали:

- «Старший учитель» - 12 осіб ( 22%);

- «Учитель-методист» - 7 осіб (13%).

 

Порівняльна характеристика за останні роки кількості учнів школи   показує систематичне зниження контингенту школярів. Підтвердженням даної ситуації є показники руху учнів за останні роки:

2003-2004н.р. – 801 учень;

2004-2005н.р. – 737 учнів;

2005-2006н.р. – 705 учнів;

2006-2007н.р. – 690 учнів;

2007-2008н.р. – 648 учнів;

2008-2009н.р. – 604 учні;

2009-2010н.р. – 603 учні;

2010-2011н.р. - 579 учнів. 

Аналіз стану навчальної діяльності за останні два роки (2009-2010 і 2010-2011н.р.) свідчать про деяке зменшення показника успішності по закладу.

У 2009-2010 н.р. у гімназії  навчалося  603 учні.

Навчальний рік закінчили: на високому та достатньому рівні – 42%, на низькому рівні – 1,8%.

 «За особливі успіхи у навчанні» золотою медаллю нагороджені 5 учнів, «За успіхи у навчанні» срібною – 1 учень. Видано свідоцтво про базову середню освіту з відзнакою 6 учням.

У 2010 – 2011 н.р. гімназія  налічувала 579 вихованців.

Успішність становила: високий та достатній рівень – 40%; низький рівень – 4%.

 «За особливі успіхи у навчанні» золотою медаллю нагороджено 2 учні, «За успіхи у навчанні» срібною медаллю нагороджено 1 учня. Видано свідоцтво про базову середню освіту з відзнакою 2 учням. 

Тому перед учителями  постає завдання удосконалення організації системи викладання навчальних дисциплін.

 Система роботи з обдарованими дітьми направлена на виявлення талановитих учнів та розвиток їх творчих здібностей. Але аналіз якості участі учнів у районному етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з базових дисциплін показав, що кількість переможців і призерів дещо зменшилася порівняно з попередніми роками :

Щодо участі учнів школи у просвітницьких конкурсах різного спрямування, то спостерігається збереження активності учасників. За роки існування гімназії ми маємо 101 переможця ІІ етапу учнівської олімпіади з базових дисциплін, 106 призерів, 22 призери ІІІ етапу. Учителями та учнями підготовлено 49 науково-дослідницьких проектів, всі вони стали призерами І районного етапу , 26 робіт стали призерами ІІ обласного етапу конкурсу-захисту МАН.

  Такі показники говорять про наявність у гімназії певних перспектив щодо подальшої дослідницької роботи та вказують на необхідність покращення організації системи роботи з обдарованими учнями щодо їх підготовки й участі в учнівських олімпіадах з базових дисциплін, різноманітних просвітницьких турнірах і конкурсах.

Виховна робота у школі здійснюється згідно напрямків програми системи виховання учнівської молоді,  реалізації державних, обласних, місцевих програм, рекомендацій ПОІППО і РМК відділу освіти Глобинської РДА.

Педагогічний  колектив спрямував свою роботу на виконання виховної мети школи: забезпечення всебічного розвитку дитини як особистості, її нахилів, здібностей і талантів у процесі навчання і виховання.

Класні керівники організовують виховну роботу з учнівськими колективами відповідно до плану роботи школи, індивідуальних планів роботи, згідно з якими здійснюється реалізація всіх напрямків виховання. Класними керівниками використовуються різноманітні форми роботи: години спілкування, «круглі столи», свята, пізнавально-розважальні, інтелектуально-конкурсні програми, вікторини, заочні подорожі, тренінгові заняття та інше.

Необхідно відмітити високий професіоналізм усіх класоводів початкової школи, які забезпечили чітку, організаційну і підготовчу роботу, творче проведення свят, які сприяють оволодінню учнями знань про Батьківщину, рідне місто і  рідний край.

Учні гімназії проходять медогляд, за результатами якого розробляються індивідуальні програми з фізкультури для дітей з ослабленим станом, спостерігаються зміни стану здоров'я учнів

У гімназії правова освіта організовувалася відповідно до положень Конституції України, Конвенції про права дитини, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства» постанова КМ України, Концепції превентивного виховання дітей і молоді, розроблено план роботи з профілактики правопорушень і план роботи з учнями, схильними до правопорушень , видаються накази «Про посилення індивідуальної роботи з учнями», «Про проведення конкурсу на кращу організацію правової освіти» та ін., які спрямовують і корегують правовиховну роботу. У рекреації школи є постійно діючий стенд «Правознавець», на якому розміщено інформацію для учнів і батьків з питань правового захисту.

У гімназії створено банк даних дітей, що потребують підвищеної педагогічної уваги. Двічі на рік уточнюються його списки. Так, станом на 2010-2011н. р. на внутрішкільному обліку було 7 учнів, обліку КМСД – 1. З метою профілактики правопорушень і бездоглядності, розвитку дітей проводиться робота по залученню учнів до гурткової роботи. Хоча аналіз гурткової роботи показує, що занятість учнів у позаурочний час хоча й зростає, проте залишається недостатньою.

У школі працює комісія з профілактики правопорушень, яка зосереджує роботу на учнях девіантної поведінки. Постійно діючим є «Інформаційний куточок соціального педагога». Систематично проводяться індивідуальні та групові бесіди , «круглі столи», зустрічі профілактичного характеру з батьками учнів

У бібліотеці гімназії постійно діють книжкові виставки «Мої перші енциклопедії», «Безпечна дорога до школи», «Наш вибір – здоров’я», «Збережи, де живеш», «Літературна Полтавщина», «Сива далечінь століть», «Наша мова калинова», «Закон і ми», «Сучасний урок», тематичні виставки до пам’ятних та визначних дат, предметних тижнів. Бібліотекарем проводяться заходи у рамках Всеукраїнської акції «Живи книго!»,  «Найкращий читач року», конкурсу «Шкільний бібліотекар року»,бібліотечні уроки.

З вересня 2003 року у школі організовано видавництво шкільної газети «Голос гімназії» під керівництвом педагога-організатора Дядюри С.В.

Вже декілька років центром екологічного виховання школярів у гімназії є  екологічний театр «Паросток», на базі якого діє агітбригада «Екологічний експрес», учасники якої є щорічними призерами і переможцями районних конкурсів  (керівники Гордовська А.П., Дядюра С.В.).

«Серцем» краєзнавчої роботи у школі є музей і туристично-краєзнавчий гурток «Память». Це активно діючий гурток, де працюють учні 9-11-х класів. Роботу шкільного музею організовує Вакуленко Н.Г. Музей бере активну участь у вивченні і охороні пам’яток історії, культури й освітньої роботи серед учнівської молоді та інших верств населення. Шкільний музей сприяє поверненню дітям із небуття духовних надбань мудрих предків, відновленню добрих традицій, свят, проводить пошуково-дослідницьку роботу.

Популярними серед гімназистів є спортивні секції з баскетболу, волейболу, тенісу, футболу, шашок та шахів, туристичний клуб «Азимут», театральна студія «Джерела», музичний гурток «Сучасна естрадна пісня» та ін. 

Психолого-педагогічною службою школи систематично вивчається питання стану мікроклімату у шкільному колективі. Переважна більшість дітей оцінюють  мікроклімат як комфортний,  подобається перебувати у стінах школи, вони задоволені шкільним життям. Але частина  опитаних відчувають незадоволення і дискомфорт. За результатами досліджень планується подальша робота щодо підвищення рівня комфортності мікроклімату в учнівському колективі. Дані результати вказують на те, що педагогічному колективу необхідно продовжити роботу над розвитком особистісних і загальнокультурних якостей вихованців. Отже, аналіз виховної роботи свідчить про те, що педколектив проводить значну роботу, але питання підвищення рівня вихованості учнів та удосконалення форм і методів роботи з ними залишається одним з актуальних.

В останні роки методична робота всіх ланок навчального процесу у гімназії  була направлена на вирішення проблеми «Забезпечення всебічного розвитку дитини як особистості, її нахилів, здібностей і талантів у процесі навчання і виховання».

Методична рада школи організувала і координувала зміст, форми і методи роботи по підвищенню кваліфікації педагогічних працівників, пропагувала досягнення педагогічної науки, передового педагогічного досвіду вчителів, надавала практичну допомогу вчителям у підвищенні їх методичного рівня.

 У навчальному закладі працювало 7 методичних об’єднань педпрацівників, семінар «Система діяльності педколективу  з учнями різного рівня навчальних досягнень». У діяльності методичних об’єднань впроваджувались інноваційні педагогічні технології

Досвід роботи гімназії було презентовано у збірнику статтей «Інноваційний розвиток різноманітності навчального середовища учнів», виданому ПОІППО ім.. М.В. Остроградського у 2011р.

Свій досвід педагоги узагальнюють у матеріалах на щорічній районній  ярмарці педагогічних технологій.

Підсумки роботи педколективу були підведені на засіданні педрад «Успішна особистість. Яка вона?»,  «Науково- методичні основи ефективності сучасного уроку. Майстер-клас.»,  «Впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес як умова створення якісного освітнього простору».

З метою підвищення професійного рівня вчителів, вивчення і розповсюдження передового педагогічного досвіду в школі традиційно проводяться конкурси «Учитель року».

 

Роки

2007-2008н.р.

2008-2009н.р.

2010-2011н.р.

Учасники

 2

2

3

Переможці  

-

1

1

Призери

2

1

2

 Аналіз роботи методичної ланки школи показує, що вона все ще потребує якісно нових підходів до впровадження і використання сучасних форм і методів організації навчально-виховного процесу.

 

Аналіз стану матеріально-технічної бази школи свідчить, що будівля закладу забезпечує оптимальні умови для організації навчально-виховного процесу, відпочинку, харчування учнів.

Споруда гімназії розділена на 2 будівлі .

У будівлі гімназії передбачені такі функціональні групи приміщень: класні кімнати, навчальні кабінети з лаборантськими, шкільні майстерні для трудового навчання, спортивна зала, їдальня, кабінет медичного обслуговування, актова зала,  бібліотека з двома приміщеннями для фонду, адміністративні приміщення, допоміжні - вестибюль, рекреації, санітарні вузли з технічними приміщеннями тощо.

Класні кімнати для учнів 2- 4 класів розміщені на  1поверсі.

Приміщення для трудового навчання ізольоване від інших основних приміщень, рівень заглиблення 0,5 м від 0 відмітки..

Спортивна зала розміщена на 1 поверсі. Вхід до спортивної зали передбачений через відокремлений коридор. Інвентарна для спортивного інвентарю з'єднується зі спортивною залою через двері, підлога на одному рівні з